Jane Austen Booktag

március 05, 2016

Mikor megláttam, hogy van ilyen booktag, tudtam, hogy ezt nekem találták ki. Így hát gyorsan neki is láttam lefordítani, és megírni. Aki még nagy Jane Austen Rajongó (igen, csupa nagy betűvel), az töltse ki nyugodtan! (:

1. Értelem és érzelem - Egy könyv dinamikus testvérkapcsolattal
Sokat gondolkodtam, hogy ide milyen könyvet írhatnék, végül Mary Hooper: Édességek kicsiny boltjára esett a választásom. Sarah és Hannah kitartanak még a legnagyobb bajban is egymás mellett, vigyáznak a másikra a pestises időszakban. A könyvről régebben kritika is készült, ha szeretnétek bővebb értékelést olvasni, vagy csak érdekel a történet, akkor látogassatok el erre a linkre.

2. Büszkeség és balítélet - Egy könyv, ami nem látszott érdekesnek első látásra
Pár nappal ezelőtt olvastam ki a Barackfa titkát, Sarah Addison Allen-től. Mikor túljutottam ez első pár oldalon, azt hittem, hogy unalmas lesz, és megint egy elcsépelt romantikus sztorit olvashatok... Szerencsére pozitívan csalódtam, olyannyira megszerettem a regényt, hogy a kedvencem lett. Nem írt le az írónő egy világmegváltó történetet, de a rejtélyes és mégsem túlkomplikált szálakkal, plusz a gyönyörű leírásokkal tette felejthetetlenné számomra ezt az olvasmányt. A teljes bejegyzést erről a regényről itt találjátok.

3. Emma - Egy könyv, amiben két közeli barát szerelembe esik
Egyből Philip Pullman regényei, Az Úr Sötét Anyagai trilógiája jutott az eszembe. Lyra mellett Will csak a második részben tűnik fel, de a harmadik részben már szorosabb lesz köztük a kötelék. Többet nem szeretnék elárulni, mert már így is túl sokat mondtam annak, aki el szeretné olvasni ezt a nagyszerű és izgalmas sorozatot. A trilógiáról megtaláljátok külön-külön az értékeléseket az 'Értékeléseim' menüpont alatt.

4. A mansfieldi kastély - Egy könyv "szegényből gazdag" történettel
Hát, most bajban vagyok, mert nem találtam ilyen regényt, amit olvastam is volna. Talán még be tudom skatulyázni ide a Beatrix Potter élete c. könyvet. Igaz, hogy a gazdag szüleinél lakott, de saját jövedelme nem volt. Miután megírta a regényeit, akkor kezdte el élni a saját életét. A sok befolyó pénzből tudott venni vidéken egy házat, és pár birtokot, mert fontosnak tartotta a tájak megóvását. De a vagyon, mint tudjuk, nem minden, őt is érték fájdalmak, amikkel elég nehéz volt megküzdenie. A bővebb kritikát ide kattintva olvashatjátok el.

5. Meggyőző érvek - Egy könyv második szerelmi eséllyel
Legszívesebben ide is leírnám a Barackfa titkát, viszont akkor nem lenne valami változatos ez a booktag. Úgyhogy a Párválasztó sorozatot választottam. Régen nagy kedvencem volt ez a sorozat, de most már annyira nem kedvelem. Kisebb koromban szerettem a szerelmi háromszögeket és a romantikus vallomásokat, de most az őrületbe tudnak vele kergetni engem. America nem tud választani a király, Maxon és a régi barátja, a palotaőr Aspen között. A történetet vitatkozások és persze megbocsátások tarkítják.

6. A klastrom titka - Egy könyv, amiben szerepel egy nagy képzelőerővel megáldott karakter
Ki más illene jobban erre a megállapításra, mint Anne Shirley? Nagyon jó lenne, ha olyan lenne a fantáziám és világlátásom, mint neki. Ő az én könyves példaképem, bármikor szívesen olvasom a történetét. L. M. Montgomery, Anne és barátai megalkotója, a kedvenc írónőm. Kár, hogy már nem tudok vele beszélni, nagyon szívesen írnék neki levelet.


You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal