Richard Maltby, Jr § Beatrix Potter élete

január 15, 2016


A világhírnek örvendő gyermekkönyvek bájos szereplői, Nyúl Péter és barátai megálmodójának különleges történetét meséli el a könyv. A viktoriánus Angliában Beatrix Potter belenyugvással élte a vénkisasszonyok eseménytelen életét, napjai mégsem szokványosan teltek: szobáját benépesítette rajzolt barátainak csintalan hada, Nyúl Péter és barátai. Egy napon felkerekedett, és hóna alatt szebbnél szebb meséivel és rajzaival bekopogott egy londoni könyvkiadó ajtaján. Az ismeretlen környezetben nem csupán az eddig elérhetetlennek tartott sikert, világhírt és függetlenséget találta meg, hanem a szerelmet is. Beatrix új világot fedezett fel, amelyet azonban egy váratlan tragédia alapjaiban rengetett meg… A történetet feldolgozó film Reneé Zellweger és Ewan McGregor főszereplésével a magyar mozikban is látható.
Ha meghalljuk Beatrix Potter nevét, akkor a kedves történetei és állatai jutnak először az eszünkbe. De vajon azt is tudjuk, hogy milyen volt az élete? Milyen veszteségek és örömök érték az írónőt? Ez a regény nagyszerűen bemutatja Beatrix történetét, a maga egyszerű bájával az egyik kedvenc regényem lett.

Kiskoromban ismerkedtem meg Nyúl Péterrel, azóta mindig beleolvasok a többi kötetébe, szerintem nagyon tehetséges volt rajzolás és írás terén. Talán ovis voltam, amikor a filmet láttam, akkor még nem nagyon értettem, hogy miről szól, így unalmasnak találtam. 2015 szeptemberében néztem meg újra és teljesen elvarázsolt! Nem is volt kérdés, hogy a könyvet is el szeretném olvasni, de kiderült, hogy nekünk nincsen meg itthon. Azt gondoltam, hogy majd megrendelem a Libritől, vagy esetleg a kiadótól, de nagyon megdöbbentem, mikor sehol sem találtam. Kerestem mindenféle áruházban, nem volt már eladó példány. Decemberben, tehát négy hónappal később, figyeltem fel egy hirdetésre a vaterán, ezt a regényt szerették volna eladni. Nem is haboztam, természetesen egyből lecsaptam rá, pár napja meg is érkezett hozzám. Minden várakozást megért ez a könyv, pont ilyen könnyed és magával ragadó történetre számítottam.

Beatrix Potter vénkisasszonyként éli az életét, amikor egy nem várt fordulat következik: kiderül, hogy szívesen kiadnák a könyveit, így már nem csak az ismerősei olvashatják a szórakoztató és bűbájos történeteit, hanem egész Anglia is.
A kiadó személyében Norman Warne-t ismerhetjük meg, aki nemcsak a nő rajzaiba, hanem az újdonsült írónőbe is beleszeret. Beatrix életében minden jól alakul, új barátokra tesz szert, a regényei sikeresek lesznek és egy számára eddig ismeretlen érzéssel is találkozik: a szerelemmel.
Mint minden ember életében, itt is helyet kapnak a csalódások és rossz dolgok. Egy tragédia miatt az írónő teljesen elzárkózik a külvilágtól és a barátaitól, a rajzoktól, illetve a rajzolástól. Egyetlen dolog nyújt számára megnyugvást és menedéket, a vidéki élet. Vásárol a Lake Discrit nevezetű helyen egy házat, ott éli le az életét. Vajon meglátogatja Őt újra a boldogság?

"Van valami különleges egy történet
első szavaiban. Sosem tudhatjuk,
hogy hová vezetnek."
Vannak olyan emberek, akiknek az életük mozgalmas, fordulatos és egyben varázslatos is. Mindenki titkon vagy nyíltan (köztük én is) ilyenre vágyik. Olyan jó lenne valami nagy dolgot véghez vinni, ami miatt büszke lenne ránk a családunk és mi is magunkra. Minden egyes ember valami olyan csodára vágyik, ami kitűnik a szürke hétköznapokból. Beatrix Potternek ilyen élet adatott meg. Vegyünk róla példát, és soha ne adjuk fel az álmainkat!
Összességében ez a könyv nagyon inspiráló, ha valakinek olvasási válsága van, vagy csak szeretne kikapcsolódni, akkor ez a könyv a tökéletes választás! Attól még, hogy életrajzi regénynek készült, élvezhető és vicces volt, sokat nevettem rajta. Ha elolvassátok, akkor nézzétek meg mellé a filmet is, mert az is egyszerűen fantasztikusan jó!
A tartalom: 100%
A borító:100%
A karakterek: 100%
A szókincs: 100%
Összesen: 100%




You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal