Könyves Udvarlás Tag

október 02, 2015

Sziasztok! (:
Ma egy könyves tag-et hoztam, nagyon szépen köszönöm a meghívást Zsófinak és Beának! Már régebben is ki szerettem volna ezt tölteni, de végül mindig valami más bejegyzést írtam meg. Úgyhogy nagyon örülök ennek a lehetőségnek. :)

1. Első fázis - kezdeti vonzalom: Egy könyv, amit a borítója miatt vettél meg.


Emlékszem, hogy 1 vagy 2 éve találtam rá a Libri oldalán a Párválasztó trilógia első részére. Nem fogok hazudni, elsősorban nem a tartalom fogott meg, hanem a gyönyörű borító. Ezt a könyvet kértem a közelgő szülinapomra. Nagyon tetszett a könyv, utána egyből megrendeltem a második részét. Azt is elolvastam. Szerencsére ezek után nem sokkal jött ki a harmadik része. Természetesen előrendeltem, minden nap a megjelenésig teljesen izgatott voltam, hogy vajon ez a rész is fog-e annyira tetszeni, mint a többi. Most már nem ez a kedvenc könyvsorozatom, már más típusú könyveket olvasok. Viszont lehet, hogy majd újra fogom olvasni őket. (:




2. Második fázis - első benyomás: Egy könyv, amit a tartalma miatt vettél meg.

A mostani, 14. szülinapomra egy ajándékkártyát kaptam, amit nem tartogattam valami sokáig... :D
Még régebben elkezdtem olvasni a "Ha maradnék"-ot, viszont az nem nyerte el annyira a tetszésemet. Szülinapom környékén jelent meg ez a Gayle Forman könyv, ami felcsigázta az érdeklődésemet. A fülszöveg szimpatikus volt, igaz, hogy elég szomorú, de én szeretem az olyan könyveket, amiken sokat lehet elmélkedni, gondolkodni. Nagyon tetszett még benne, hogy nem a szerelem állt a központi témában. Nem szeretem az olyan regényeket, amikben szerelmi csalódások, és -háromszögek vannak. Természetesen ebben is volt romantika, de pont megfelelő arányban. Ennyi talán minden könyvbe kell. :)

3. Harmadik fázis - flört: Egy könyv, ami jól van megírva.

Szerencsére általában sikerül olyan könyveket kifognom, melyek belopják magukat a szívembe. Mostanában több ilyet is olvastam. Így elég nehéz kiválasztanom egyet. Talán ha jobban belegondolok, ami a legnagyobb hatást tette rám, az a "Hazudósok" volt. Az író lenyűgözött a stílusával, és a történetvezetésével. A végső fordulat egyáltalán nem volt kiszámítható, szerintem akik olvasták, azok sem számítottak rá. Ha kíváncsiak vagytok a bővebb véleményemre, akkor keressétek fel az előző bejegyzésemet, mert ott erről a könyvről írtam. (:

4. Negyedik fázis - Első randi: Egy könyv, ami sorozat része, és annyira tetszett, hogy egyből akartad a folytatásokat.

Még nyáron kezdtem el az Útvesztő trilógiát olvasni. Emlékszem, hogy annyira a hatása alá kerültem, hogy miután a könyvet kiolvastam egyből megnéztem a filmet, majd másnap meg is vettem a második részét. A film nem nagyon tetszett, de a sorozat bekerült a kedvencek közé... (:
Ráadásul sikerült rávennem Anyát, hogy olvassa el Ő is, neki is nagyon tetszett. Ennek azért örülök, mert tudtunk egy mindkettőnk által elolvasott könyvről beszélgetni.




5. Ötödik fázis - Késő esti telefonbeszélgetések: Egy könyv, ami miatt egész éjjel fennmaradtál.

Ezzel a ponttal kicsit bajban vagyok, mivel a "Hazudósokat" kéne ide sorolnom. Azt a könyvet este 11-ig olvastam, ami nálam elég nagy dolog, mivel én nem nagyon tudok késő este olvasni. A következő nap alig bírtam felkelni, hát, a jó könyveknek ez az átka! :D A másik könyv amit ebben az évben olvastam sokáig, az Julie Hearn "Nell" című könyve volt.

6. Hatodik fázis - Mindig Te jársz a fejemben: Egy könyv, amire sokat gondolsz/gondoltál.

Egyértelmű, hogy ide az Anne Shirley sorozatot kell írnom. Bátran merem kijelenteni, hogy ez a legjobb könyv, amit életemben eddig olvastam. Úgy érzem, hogy jobb ember lettem tőle. Az ötödik részen gondolkodtam a legtöbbet, amiben Anne férjhez megy. Annyira a szívemhez nőttek a szereplők, hogy én is megkönnyeztem Anne esküvőjét, nemcsak Marilla. Nagyon sajnáltam, amikor végére értem a sorozatnak, biztos vagyok benne, hogy nem utoljára vettem a kezeim közé a könyveket. A gyerekemnek is fogok olvasni majd a jövőben belőle, szerintem Ő is ugyanannyira fogja szeretni, mint én.

7. Hetedik fázis - Találkozás a szülőkkel: Egy könyv, amit ajánlanál a barátaidnak, és a családodnak.

Azt hiszem, hogy ide is bőven tudnék mit írni. Erre a pontra egy Jane Austen könyvet gondoltam ki, az "Emma" című kötetét. A történetvezetés nagyszerű, a szereplők viccesek, a történet pedig elbűvölő. Hát kell ennél több?


8. Nyolcadik fázis - Gondolkodás a jövőn: Egy könyv, vagy könyvsorozat, amit a jövőben újra el szeretnél olvasni legalább egyszer.

Az egyik, az előbb említett Anne Shirley sorozat, ami másik Richard Paul Evans karácsonyi könyvei. Tavaly karácsony előtt, Adventkor olvastam a "Hol lehet Noel"-t és a "Kegyelem" c. könyvet. Annyira nagy hatással voltak rám, hogy most nyáron beszereztem a Karácsonyi dobozt, és a Kegyelmet. A Hol lehet Noel-t még az egyik kedves molytagtól kaptam karácsonyi ajándékozásoknál. (:
Már alig várom, hogy advent legyen, mert akkor újraolvashatom őket. Elhatároztam, hogy minden karácsony közeledtével kézbe fogom őket venni. Szerintem érdemes mindenkinek elolvasnia legalább az egyik könyvet, mert Richard Paul Evans átérzi az ünnep lényegét. (:

Kilencedik fázis - Oszd meg a szeretetet: Kinek küldöd tovább a taget?

Én Babó Bucára gondoltam, remélem, hogy nem hívták még ki rá. Aki szeretné kitölteni, az vigye el nyugodtan! Én nagyon élveztem a tag kitöltését, jó volt kigondolni a "rangsort" a kedvencek közt. (:
Köszönöm szépen még egyszer Zsófinak és Beának, hogy kihívott, a válaszaikat itt tekinthetitek meg: Könyvutca - Könyves udvarlás tag

-Lonette




You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Az Anne sorozattal már én is régóta szemezgetek. :) A képen nagyon gyönyörű a borítója... :) A hol lehet Noelt már olvastam régebben, nekem is nagyon tetszett.
    zsófi

    VálaszTörlés
  2. Csak véletlenül bukkantam rá magamra a sorok alján :D nagyon szépen köszönöm, ugy hiszem lesz mit dolgoznom a hétvégén :D

    VálaszTörlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal