The Classic Book Tag

augusztus 01, 2015

Sziasztok! (:

Mindenképpen szerettem volna elkészíteni a mai nap egy book taget, azért erre esett a választásom, mivel ezt nem találtam semelyik magyar bloggernél. Persze, lehet, hogy csak én voltam figyelmetlen, de azért lefordítottam egy angol oldalról. Remélem élvezni fogjátok, mert én biztosan! Nyugodtan töltsétek ki Ti is, ha kedvetek akad hozzá... :)

1. Egy felkapott klasszikus, amit nem kedveltél.
Az az igazság, hogy ilyen könyvet nem nagyon találtam a klasszikus könyvek között. Talán, ami kevésbé tetszett, Jane Austentól a Meggyőző érvek volt. Hiányoltam belőle azt a játékosságot, amit a többi könyvében megtaláltam. A karakterek sem voltak nekem annyira szimpatikusak. De ettől függetlenül nem utáltam meg ezt a könyvet. (:


2. A kedvenc időszakod, amiről olvastál.
Egyértelműen a viktoriánus kor (1837-1901). Legszívesebben ebben a korban élnék, Angliában. Kipróbálnám a bálokat, sétálgatnék a gyönyörű utakon, és természetesen sokat teáznék. Néha úgy érzem, nekem oda kellett volna születnem, és nem a mai korba.

3. A kedvenc tündérmeséd.
Szépség és a Szörnyeteg
Nekem a kedvencem a Szépség és a Szörnyeteg. Anya mindig azt mesélte el nekem, természetesen az eredeti feldolgozásban. Belle is nagyon a szívemhez nőtt a könyvszeretete miatt. A nyári terveimben is benne van, hogy megnézzem a nemrég készült filmet. (:

4. Az a klasszikus, amit kínos, hogy nem olvastál.
Már jó rég óta röstellem, hogy nem olvastam el Charlotte Bronte-tól a Jane Eyret, pedig filmben nagyon tetszett. Nekem még Anya régi példánya van meg, ami szerintem emiatt elég különleges.

5. Top 5 klasszikus, amit el szeretnél olvasni.
Mint az előző kérdésnél említettem, a Jane Eyre, ami az első helyen áll. Utána Jane Austen Értelem és Érzelem című könyve következik, majd Lewis Carolltól az Alice Csodaországban és Tükörországban. Az utolsó helyen a Kis herceg áll Antoine de Saint-Exupéry-tól.

6. Kedvenc modern könyved / sorozatod, ami egy klasszikus alapján íródott.
Ez az egyetlen pont, amire sajnos nem tudok válaszolni, viszont az egyik kedvenc fantasy sorozatom a Fairy Oak. Szerintem nem csak kicsiknek, hanem nagyoknak is lehet élvezetes. Tetszik, hogy nem egy sablontörténet, hanem eredeti a sztorija.

7. Kedvenc klasszikus adaptációd.
A padlásszoba kis hercegnője
Nagyon sok kedvenc adaptációm van, úgyhogy nehéz lesz kiválasztani egyet. Na jó, talán lehet, hogy picit többet fogok írni... A padlásszoba kis hercegnője az egyik nagy kedvenc, szerintem nagyon szépen megcsinálták azt a filmet. A Kisasszonyokat is szeretem, szerintem az az egyik legjobb kosztümös film. És végül a harmadik szintén kedvenc, az az új feldolgozású Alice Csodaországban.

8. Legkevésbé kedvelt klasszikus adaptációd.
Ami kevésbé tetszett, az a 1996-os feldolgozású Jane Eyre. Ne értsetek félre, nagyon izgalmas volt, csak a szereplőkkel volt bajom. Hogy pontosítsak, pont a főszereplőnkkel. Én megértem, hogy nem akartak egy igazi szépséget választani, de szerintem nem kellett volna ennyire elmaszkírozni... A legújabb feldolgozást is mindenképp meg szeretném majd nézni, arra viszont nagyon kíváncsi vagyok.

9. Kedvenc klasszikus kiadásaid, amit mindenképp meg szeretnél szerezni.
A képen látható Jane Austen köteteket már régóta nézegettem, és azon gondolkodtam, hogy milyen jó lenne, ha nekem is meglennének. Ha sikerülne valahogy megszereznem őket, akkor már csak meg kéne tanulnom hozzá nagyon jól angolul. Egyenlőre rajta vagyok még az ügyön... :D

10. Egy kevésbé felkapott klasszikus, amit mindenkinek ajánlanál.
Talán, amit kevesebben ismernek, az a Békavári uraság és barátai. Szerintem nagyon aranyos kis mese, és tanulságos is. Akinek nincs kedve, vagy ideje elolvasni a könyvet, az mindenképpen nézze meg legalább a filmet! (:

Remélem tetszett ez a Book Tag, és ha a fordításban hiba van, akkor elnézést kérek, még kezdő angolos vagyok. Nyugodtan csináljátok meg Ti is! :)

-Lonette

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Nagyon tetszett ez is....és milyen hasonló az ízlésünk! ;) É n is "rajta leszek" a 9-es kérdés megoldásán!!!

    VálaszTörlés
  2. Megcsináltam én is:)) Ha érdekel: https://pergamenrehanytszavak.wordpress.com/2015/08/03/classic-book-tag/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy megcsináltad, és mellé még érdekes könyvekről is írtál. (:

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal