Sara Shepard § Pretty Little Liars

július 29, 2015

Mindenkinek van valami szennyese – kiváltképp, ha az illető a gimis Spencer, Aria, Emily és Hanna. Spencer a nővére fiúja után sóvárog. Aria az angoltanáráról fantáziál. Emily a fekete Mayába zúg bele. Hanna pedig ocsmány kis trükkök árán játssza a bombázót. Ki hinné, hogy ezeknél súlyosabb titok is nyomhatja a lelküket? Pedig így áll a helyzet, mióta Alison barátnőjüknek váratlanul nyoma veszett. Hogy honnan tudom? Hát onnan, hogy ismerem őket, mint a rossz pénzt. Tudom, miféle gaztetteket követtek el a múltban, és milyen velejükig romlottak ma. Egyetlen féltve őrzött, mocskos kis titkuk sem maradhat rejtve előttem. És most már előtted sem!

Ki ne hallott volna a nagy népszerűségnek örvendő sorozatról, a Pretty Little Liars-ről? Aki nem is látta, annak a neve biztosan ismerős. Nekem az egyik kedvenc sorozatom, lassan már 1 éve nézem. A könyvtárban megtaláltam a könyvsorozat első részét, ami alapján a film készült. Nagyon, de nagyon megörültem neki, mivel már rég el szerettem volna olvasni, csak végül mindig mást rendeltem meg. Azt kell hogy mondjam, egyáltalán nem bántam meg, hogy nem vettem meg. Nem voltak nagy elvárásaim, mégis csalódnom kellett... Tipikusan az a könyv, amit életedben biztos, hogy nem olvasol el többször, de egy nyári olvasmánynak megfelelő volt. Majd ha tanulok angolul, akkor lehet, hogy elolvasom a többi részét, de azt is csak nyelvgyakorlásként. A történetet magát elég kidolgozatlannak éreztem, mindvégig az járt a fejemben, hogy ezt jobban is meg lehetett volna írni. A lányok a könyv végéig nem is találkoztak, amin eléggé elcsodálkoztam. Tulajdonképpen a sorozat első részét olvashattam el. 

A szereplők külsőre nagyon mások voltak, mint a színészek. Ami talán nem is baj, csak eléggé nehéz elképzelni őket. Egy valami viszont nagyon idegesített: mindenkinek szőke haja volt. Nem volt olyan karakter, akinek ne lett volna az... A lányok belső tulajdonságok szerint nem hasonlítottak egymásra, mégis volt egy nagy közös bennük: a családjuk és a környezetük. Vagy a korlátok közül akartak kitörni, vagy megfelelési kényszer hajtotta őket. Talán Spencernek volt a legnehezebb, hiszen tökéletes családból származott, ebből kifolyólag neki is tökéletesnek kellett lennie. Próbált megfelelni a szüleinek, egyfolytában versenyzett a nővérével, hogy ki teljesít jobban. Ha valami hibát követett el, a családja szinte kitagadta maguk közül... Azért azt hozzá kell tennem, hogy nem kicsi hibáról beszélünk, de normális szülők akkor sem mondanak ilyet a gyereküknek. A könyvben és a sorozatban is Ő a kedvenc szereplőm, még a meggondolatlanságai ellenére is.

A történetben mindvégig van egy titok, amire nem derült fény: a Jenna-ügy. Természetesen, mivel én már láttam az egész sorozatot, tudom, hogy miről van szó, de aki a könyvet olvasta, vagy majd szeretné olvasni, az sajnos nem fogja megtudni. Szerintem az írónő ezt amolyan mézes madzagnak szánta. Alisont, az eltűnt lányt csak a lányok emlékeiből ismerhetjük meg, nem túl szimpatikus emberként. Nem is értem, hogy a lányok régen miért barátkoztak vele, hogyha mindvégig bántotta őket? Tudom, hogy ez egy nehéz döntés lett volna, és nyilván féltek attól, hogy meg fogja bosszulni. Én mégis úgy gondolom, hogy ezeket az embereket jobb otthagyni, mint belemenni minden hülyeségeikbe. Mivel nem így döntöttek, ezért a rejtélyes és titokzatos A-nak van mivel zsarolnia őket. Szerintem mindenkit az érdekel a legjobban, hogy ki is lehet A. Csomószor volt már a sorozatnak olyan része, amiben azt hittük le fog lepleződni. Mégis, a mai napig ne tudjuk, hogy kicsoda Ő. Az egész világ már be van zsongva, mindenki a maga teóriáján gondolkozik. Nemsokára ( augusztus 11 ) lesz a nyári finálé, ahol szemtől szemben találhatjuk magunkat A-val. Én nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz, bár az eddigi tapasztalataim  szerint, nem várható valami nagy durranás. ( Charles-ra gondolok ).

Remélem sikerült egy kis kedvet csinálnom a könyv elolvasásához, illetve a sorozat megnézéséhez, ha valakinek van kedve, akkor mindenképpen olvassa el a könyvet, senkit nem szeretnék lebeszélni róla. (:
-Lonette

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal